TripAdvisor – kolejna afera wokół fałszywych recenzji coraz bardziej podważa wiarygodność serwisu!

TripAdvisor - fałszywe recenzje na serwisie

TripAdvisor to niewątpliwie jedna z największych encyklopedii wiedzy dla wszystkich podróżujących. To właśnie tam internauci mogą dzielić się z innymi użytkownikami swoimi opiniami na temat różnych miejsc. Z pewnością dla wielu osób serwis był doskonałą instrukcją podczas wakacji, by wiedzieć co warto zobaczyć, a czego powinniśmy unikać. Jak się jednak okazuje na jaw wyszła kolejna afera wokół fałszywych recenzji. Czy tym razem serwis uratuje swoją reputację nad którą pracował od lat? O tym w poniższym artykule.

TripAdvisor – fałszywe recenzje na serwisie

Na pierwsze ślady afery wokół fałszywych recenzji wpadli dziennikarze agencji Reuters, którzy postanowili śledzić przez dwa miesiące restauracje w sześciu najpopularniejszych miastach w Rosji. Co ich skłoniło to takich badań? Wynikało to przede wszystkim z faktu, że już za miesiąc rozpoczną się w największym państwie świata Mistrzostwa w Piłce Nożnej, więc dziennikarze zapragnęli mieć obraz standardów jakie funkcjonują w rosyjskiej gastronomi.

Jak czytamy na fly4free.pl dziennikarzom udało się również dotrzeć do agencji marketingowej Bacon Agency, która na zlecenie wypisywała fałszywe recenzję, tak aby dana restauracja wskoczyła do zestawienia dziesięciu najpopularniejszych lokali w mieście. Podobno koszt takiej usługi w Rosji to ok. 2 tysiące złotych.

Nie da się ukryć, że skorzystanie z takich działań pseudomarketingowych jest doskonałym przedsięwzięciem dla właścicieli restauracji. Zwłaszcza w tak gorącym okresie jakim są mistrzostwa świata. Niestety jak informują eksperci, na tak dużym serwisie jakim jest TripAdvisor ciężko jest uniknąć tego typu przekrętów.

Skala fałszywych recenzji w Rosyjskich miastach jest trudna do oszacowania. Niemniej jednak, Reuters znalazł przynajmniej po klika restauracji w miastach, w których odbędą się mistrzostwa świata, gdzie lokale zalała fala pozytywnych recenzji, a te od razu poszybowały do czołówki zestawienia.

Wszystkie recenzje są prawdziwe i zostawili je nasi prawdziwi klienci. Mamy po prostu dobry program lojalnościowy i mobilną aplikację – stąd pochodzi większość recenzji – tłumaczą się właściciele restauracji.

Od jakiegoś czasu fałszywe komentarze to bardzo duży kłopot dla serwisu TripAdvisor. Przede wszystkim ze względu na utratę wiarygodności i reputacji, którą sobie wypracował od początku istnienia. Właściciele serwisu powtarzają, że non stop toczą walkę z opiniami, które pochodzą z nieznajomego źródła. TripAdvisor powołał nawet specjalny zespół śledczy oraz stworzył specjalny algorytm, który ma na celu wykrycie nieuczciwych praktyk marketingowych.

Zatem trzymamy kciuki!