Jak reklamować hotel, gospodarstwo agroturystyczne lub pensjonat?

Blog Tripy Biznes Ekipy prowadzimy nie tylko o podróżach ale i o zarabianiu przez internet – prowadząc agencję marketingową mamy dla Was wiele porad jak można skutecznie promować swój hotel, gospodarstwo agroturystyczne, czy pensjonat. Gdybyście mieli pytania – zapraszamy do kontaktu!

Skuteczna reklama pozwala rozkręcić każdy biznes – możecie mieć  najlepszej jakości hotel i obsługę, ale jeśli nikt się o tym nie dowie to w jaki sposób zdobędziecie klientów? Z informacją o usługach czy produktach trzeba przecież w jakiś sposób dotrzeć. Mówi się, że wysoka jakość broni się sama. Z pewnością jest w tym dużo racji, jednak przy ogromie konkurencji to może się to okazać jednak niewystarczające.

Pomysły na promocję Hotelu w pigułce

1) Pozycjonowanie i optymalizacja (SEO) sklepu internetowego – to zbiór wszystkich czynności, zaczynając o budowy strony, architektury treści, optymalizacji treści, budowaniu odpowiednich profili słów kluczowych, a kończąc pozyskiwaniu linków do strony (linkbuilding), dzięki któremu sklep zyskuje rating i pnie się w górę.

2) Kampanie w Google ADS / Google Hotel ADS – to narzędzie, które doskonale nada się zarówno do zaspokajania popytu (reklamy tekstowe w wynikach wyszukiwania oraz Google Hotel ADS), a także do generowania popytu (reklamy banerowe – display, oraz reklamy video na Youtube). Google ADS pozwala nam na docieranie do klientów w momencie gdy właśnie poszukują danej usługi. Kampanie są śledzone pod względem konwersji i możliwe do automatyzacji (reguły i skrypty) – jednak wymaga to doświadczenia i zaawansowanej znajomości narzędzia oraz jak w przypadku skryptów – znajomości języka JavaScript.

3) Social Media – prowadzenie mediów społecznościowych początkowo może się wydawać łatwe – przecież prawie każdy z nas prywatnie korzysta z Facebooka, Instagrama… ba! czasem nawet i Twittera i Linkedina! Po wielu niekorzystnych zmianach algorytmów, oraz paneli zarządzania reklamami, zazwyczaj okazuje się jednak że przeciętny przedsiębiorca nie jest w stanie wygenerować zysku z mediów społecznościowych. Warto zatem dobrze zaplanować swoje działania, poradzić się specjalisty, udać się na szkolenie czy po prostu oddać to zadanie firmie, która się w tym specjalizuje.

4) Współpraca PR z mediami – zdarzyło Ci się oglądać popularne programy śniadaniowe, w których poruszany były tematy związane z agroturystyką, hotelami, ciekawymi miejscami pokazywane na konkretnych przykładach? Oglądałeś/-aś kiedyś programy turystyczne, w których właściciele obiektów pokazywali swój biznes i opowiadali o kryjącej się za nim historii? To dobry sposób na promocję! Docieraj do wszelkich mediów – telewizji, prasy, portali online i zainteresuj ich swoją opowieścią!

5) Influencerzy – współpraca z nimi potrafi mocno wpłynąć na rozpoznawalność czy przywiązanie do marki (która wreszcie ma ludzką twarz – ambasadora). Influcencerzy kreują opinie na temat sklepów, ale i również ich supportu, jakości czy samych produktów – a pamiętajcie że niemal 90% klientów jest w stanie zapłacić więcej mając pewność dobrej i szybkiej jakości obsługi! Tutaj również warto skorzystać z agencji, które mają swoje bazy influencerów i wynegocjowane z nimi warunki współpracy, a co najważniejsze – wiedzą którzy z nich są skuteczni, a którzy mają obserwatorów “boty”.

6) Eventy – event marketing to potęga angażująca wszystkie pozostałe narzędzia. Wokół konkretnego eventu łatwo zbudować podstawę do dalszej współpracy z mediami, zaangażować influencerów, oraz zbudować społeczność. Wszystko kwestia odpowiedniego planu i jego realizacji 🙂

Jak reklamować hotel, pensjonat czy gospodarstwo agroturystyczne

Aktywne promowanie hotelu, może przynieść spory zysk w postaci rozpoznawalności obiektu w danym regionie. To właśnie dzięki temu gości hotelowych nie braknie w szczycie sezonu, ale też poza nim. Jak skutecznie promować hotel w internecie? Jest co najmniej kilka dobrych i sprawdzonych sposobów, które w dużym stopniu opierają się na współczesnych trendach. Skuteczna promocja musi bowiem być zgodne z duchem czasu. Dzisiaj do reklamowania nie używa się innych mediów niż internet. To właśnie spersonalizowane strony internetowe, reklama w Google AdWords i odpowiednie pozycjonowanie strony, dają największy zwrot.

Dobrze zaprojektowana strona internetowa

Dobrze zaprojektowana strona internetowa to wirtualna wizytówka hotelu. Na stronie warto hotel ukazać z kilku perspektywy – opisując otoczenie w jakim jest położony, największe atrakcje dla dzieci i dorosłych, hotelową restaurację czy organizowane imprezy? Ta strona powinna zawierać atrakcyjne zdjęcia ukazujące wnętrza, które są zgodne z aktualnymi trendami. Warto pamiętać również o zaprojektowanie strony na urządzenia mobilne. To właśnie przez telefon komórkowy lub tablet współcześni klienci bardzo często rezerwują noclegi w hotelu czy agroturystyce.

Pozycjonowanie strony i Google AdWords

Druga ważna metoda to odpowiednie pozycjonowanie strony w internecie oraz wykupienie reklam w Google AdWords. Te działania warto zlecić wyspecjalizowanym agencjom, które funkcjonują w branży marketingu internetowego. Warto pamiętać również o sile social media. Prowadzenie kanału na Instagramie czy strony typu fanpage na Facebooku, to możliwość ciągłego kontaktu z odbiorcami i pokazywania codzienności w hotelu czy agroturystyce. Dobrze prowadzone kanały w social mediach denerwują bardzo duży ruch na głównej stronie internetowej, a co za tym idzie – pojawiają się goście.

Siła influencerów

Z kanałami social media związany jest również zjawisko związane z działalnością tak zwanych influencerów. To osoby funkcjonujące w sieci, które mają szerokie grono odbiorców liczących się z ich zdaniem i opinią. Warto zatem pamiętać o możliwości nawiązania współpracy z influencerami. Znaną blogerkę lub instagramerkę można zaprosić na weekend do agroturystyki czy hotelu. Taka współpraca polega najczęściej na wymianie – influencerka spędza miły weekend pełen atrakcji, w zamian zaś publikuje swoje opinie na temat obiektu, na przykład hotelu czy agroturystyki. Wpływ influencerów na ich społeczność jest naprawdę ogromny, a zatem inwestując właśnie w taką nowoczesną formę reklamy, można liczyć na naprawdę bardzo duży zwrot. W tym przypadku będzie to oznaczało zwiększenie rozpoznawalności dla hotelu czy agroturystyki, a zatem większy napływ gości.

Chcesz uzyskać od nas więcej porad jak prowadzić marketing swojego hotelu? Może jesteś zainteresowany/-a recenzją i pormocją na naszym blogu?

Napisz do nas koniecznie! stachowiczar@gmail.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *