Jak reklamować restaurację?

Zaznajomienie się z efektywnymi sposobami promowania i reklamowania przynosi ogromne korzyści. Stosując nowoczesne formy reklamy, dzięki którym dociera się do określonego grona odbiorców, można znacząco wypromować swój biznes, co przekłada się na większe zyski.

Marketing i reklama restauracji

Nowa włoska restauracja, kawiarnia serwująca pyszne babeczki, bistro z kuchnią regionalną czy wege knajpa z modnymi warzywnymi burgerami – bez względu na to, jakie pyszności klienci znajdą w karcie menu, w określony sposób trzeba do nich dotrzeć z wieścią, że istnieje się na rynku. Współcześnie promowanie biznesu gastronomicznego to działanie, za które ktoś zwyczajnie musi się zabrać z zespołu pracowników. Dlaczego? Ponieważ promocja, na przykład poprzez obecność w mediach społecznościowych, przekłada się na zdecydowanie większe zainteresowanie ze strony klientów, pozwala budować świadomość marki, dzielić się filozofią miejsca. Szczególnie w dużych miastach nie brakuje świetnych miejsc, w których w przyjemnej atmosferze można zjeść coś pysznego. Trzeba się wyróżnić lub zwyczajnie zapisać w pamięci ludzi w inny sposób.

Reklama restauracji w social mediach

Pierwszym niezwykle efektywnym kanałem, dzięki któremu można dotrzeć do nowych potencjalnych klientów, są social media. Mowa tutaj na przykład o Facebooku, Instagramie, tik-toku. Agencja marketingowa może skutecznie zająć się promowaniem restauracji, tworzeniem kontentu, a zatem interesujących zdjęć oraz filmów, które pokazują restaurację. Można dzielić się informacjami o promocjach, akcjach rabatowych, dodawać wpisy dotyczące nowego menu, a także migawki z życia restauracji od tak zwanej kuchni. Ciekawy i ładny content sprawia, że ludzie zaczynają obserwować konto lub profil restauracji w mediach społecznościowych.

Nowoczesny content marketing restauracji

Promowanie w social media współcześnie nazywa się content marketingiem. To rodzaj reklamy oparty właśnie o content, a zatem przemyślane treści tworzone z myślą o mediach społecznościowych. Współcześnie każde gastronomiczne miejsce z potencjałem i chęcią rozwoju ma swój kanał na Instagramie czy Facebooku. Wykorzystując te social media można korzystać zarówno ze swojego ruchu organicznego, a zatem docierać do klientów, którzy polubili stronę i dodali ją do obserwowanych, przygotowując dla nich interesujący content z codziennego funkcjonowania restauracji. Można też tworzyć akcje promocyjne i reklamowe, przeznaczając na to jakiś budżet. Na Instagramie czy Facebooku istnieje możliwość wykupienia płatnej reklamy, dzięki czemu będzie się docierać do nowych klientów. Korzystając ze wsparcia agencji marketingowej i pracowników tego miejsca, którzy doskonale znają się na tym, jak projektować reklamę na Facebooku czy Instagramie, można znacząco powiększyć swoje zasięgi i dotrzeć do odbiorców. Promować można się lokalnie, zawężając grono osób, do których dotrze reklama, nawet do wybranego miasta czy dzielnicy.

Inne efektywne akcje promocyjne dla restauracji

Siła social mediów jest ogromna. To kanały, dzięki którym najszybciej można dotrzeć do odbiorców, informując ich na przykład o ciekawych akcjach rabatowych. Aby restauracja prężnie funkcjonowała i dosłownie żyła, dla gości trzeba przygotować coś więcej. Warto zastanowić się na przykład nad akcjami typu happy hour, wprowadzić kartę stałego klienta z punktami, dzięki którym można co jakiś czas zjeść coś lub wypić za darmo. Świetnie, jeżeli organizuje się też urozmaicone atrakcje dla gości, takie jak na przykład wieczorki przy muzyce na żywo, granej przez DJ’a lub zespół. Takie akcje mogą dziać się raz na jakiś czas, na przykład w wybrany weekend w miesiącu. Pozwalają one na stworzenie interesujących treści, którymi można podzielić się właśnie na Facebooku czy Instagramie, pokazując ludziom, że miejsce żyje, ma fajną energię, przyciąga ludzi. Bez względu na to, czy promowana restauracja to klimatyczne miejsce stworzone z myślą o młodych ludziach, czy też elegancka i wytworna restauracja w stylu biznesowym, zawsze warto promować się w social mediach.

Więcej o marketingu restauracji, pizzerii czy bistra dowiesz się w poniższym artykule:
https://warszawskagm.pl/blog/reklama-restauracji-bistra/